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Einsatz der intrakardialen Pumpe Impella Acute LV (Recover LP 2.5) im Vergleich zu einer intraaortalen Ballongegenpulsation (IABP) bei Patienten mit akutem Myokardinfarkt und kardiogenem Schock ; A randomized clinical trial to evaluate the safety and efficacy of a percutaneous left ventricular assist device (Impella LP 2.5) versus intra-aortic balloon pumping (IABP) for treatment of cardiogenic shock caused by myocardial infarction

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  • معلومة اضافية
    • Contributors:
      Seyfarth, Melchior (Prof. Dr.); Kastrati, Adnan (Prof. Dr.)
    • بيانات النشر:
      Technical University of Munich
      Technische Universität München
    • الموضوع:
      2011
    • Collection:
      Munich University of Technology (TUM): mediaTUM
    • نبذة مختصرة :
      Ein kardiogener Schock verursacht durch linksventrikuläres Versagen bei Patienten mit akutem Myokardinfarkt ist immer noch mit einer hohen Mortalität verbunden. Ein linksventrikuläres Unterstützungssystem kann den Patienten helfen, die Zeit bis zur Erholung des linken Ventrikels zu überbrücken. In die prospektive, randomisierte Studie wurden 26 Patienten mit kardiogenem Schock eingeschlossen. Der primäre Endpunkt war die Veränderung des Cardiac Index (CI) vor Implantation im Vergleich zu 30 Min. nach Implantation. Sekundäre Endpunkte waren Laktat, Hämolyse und die Mortalität nach 30 Tagen. Der CI war 30 Min. nach der Implantation bei den Patienten mit der Impella signifikant erhöht, im Vergleich zu den Patienten mit der IABP. Die Gesamtmortalität nach 30 Tagen lag bei 46% in beiden Gruppen. Die Impella ist ein sicheres und gut zu handhabendes Device und sorgt für eine bessere hämodynamische Unterstützung als die bisher eingesetzte IABP. ; Cardiogenic shock caused by left ventricular failure is associated with high mortality in patients with acute myocardial infarction (AMI). An LVAD may help to bridge patients to recovery from left ventricular failure. In a prospective, randomized study, 26 patients with cardiogenic shock were studied. The primary end point was the change of the cardiac index (CI) from baseline to 30 min after implantation. Secondary end points included lactic acidosis, hemolysis and mortality after 30 days. The CI after 30 min of support was significantly increased in patients with the Impella LP 2.5 compared with patients with IABP. Overall 30-day mortality was 46% in both groups. In patients presenting with cardiogenic shock caused by AMI, the use of the Impella LP 2.5 is feasible and safe, and provides superior hemodynamic support compared with standard treatment using an intra-aortic balloon pump.
    • File Description:
      application/pdf
    • Relation:
      https://mediatum.ub.tum.de/1002089; https://mediatum.ub.tum.de/doc/1002089/document.pdf; http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:91-diss-20110610-1002089-1-7
    • Rights:
      info:eu-repo/semantics/openAccess
    • الرقم المعرف:
      edsbas.8D51029B